Saturday 12 July 2014

contoh surat pengesahan tidak bekerja


aku copy je ni... thanx to origal writer, kita kontgsikan bersama untuk kemudahan orang lain...

Nama
Alamat Pengirim
________________________________________________________________________

Kepada:

Pihak yang berkenaan. tarikh

Tuan,

PENGESAHAN TIDAK BEKERJA

Segala hormatnya perkara di atas dirujuk.

2. Saya, penama seperti bermaklumat di bawah dengan ini mengakui bahawa saya adalah seorang _______ dan tidak bekerja :

NAMA : _____________
I/C : _____________
ALAMAT : _____________
STATUS : TIDAK BEKERJA

3. Sekian untuk makluman dan tindakan pihak tuan.

Yang benar,

t/tangan org xbkerja
.............................
(NAMA org xbkerja)
I/C

Saya (nama ketua kampung/pengerusi JKKK/Jaksa Pendamai/Penghulu/YB ADUN/Ahli Parlimen) yang berjawawatan (ketua kampung/pengerusi JKKK/jaksa pendamai/penghulu/ADUN/AHLI PARLIMEN) di (nama penuh tempat) mengesahkan bahawa penama di atas adalah ahli masyakat/penduduk di kawasan pentadbiran saya dan berstatus tidak bekerja dan tidak mempunyai pendapatan.

Disahkan oleh,
t/tangan pengesah
...........................
(NAMA pengesah)                                                                             Tarikh : _____________
I/C
COP PENUH JAWATAN DAN TEMPATNYA


 *************************CONTOH SURAT*****************************


MAIMUN BT HARUN
No. 18, Jalan 6A/1,
Bandar baru bangi 
43650 Bangi,
Selangor Darul Ehsan
__________________________________________________________________________


Kepada:

Pihak yang berkenaan 25 OGOS 2011

Tuan,

PENGESAHAN TIDAK BEKERJA

Segala hormatnya perkara di atas dirujuk.


2. Saya, penama seperti bermaklumat di bawah dengan ini mengakui bahawa saya adalah seorangsurirumah(ada jer surirumah buat bisnes sendiri) dan tidak bekerja :

NAMA : MAIMUN BT HARUN
I/C : 590809-09-****
ALAMAT :
No. 18, Jalan 6A/1,
Bandar baru bangi 
43650 Bangi,
Selangor Darul Ehsan
STATUS : TIDAK BEKERJA

3. Sekian untuk makluman dan tindakan pihak tuan.

Yang benar,

t/tangan MAIMUN
.............................
(  MAIMUN BT HARUN )
590809-09-**** 

Saya DATO KHALID JIWE yang berjawatan AHLI PARLIMEN di PARLIMEN HULU LANGAT mengesahkan bahawa penama di atas adalah ahli masyakat/penduduk di kawasan pentadbiran saya dan berstatus tidak bekerja dan tidak mempunyai pendapatan.

Disahkan oleh,
t/tangan Dato Khalid Jiwe
...........................
(DATO KHALID JIWET)                                                           Tarikh : 25 OGOS 2011
760219-14-3456
*Yang Berhormat KHALID JIWE
Ahli Parlimen Hulu Langat
Selangor Darul Ehsan.

*COP RASMI



# NAMA DAN WATAK HANYA REKAAN SEMATA2. TIADA KENA MENGENA ANTARA HIDUP DAN MATI.

No comments:

Post a Comment