Monday 15 September 2014

JIHAD, PERANG DAN REVOLUSI

aku kopi dari fb...

Post by Tok Wan

JIHAD, PERANG DAN REVOLUSI
A) HAPUSKAN KERAJAAN MALAYSIA MELALUI JIHAD, PERANG DAN REVOLUSI :
1. Kerajaan demokrasi yang syirik dan kufur mewujudkan gejala-gejala kufur seperti berikut :
i) Sistem pengabdian manusia kepada kekuasaan manusia;
ii) Penindasan;
iii) Kebatilan;
iv) Ketuanan kufur.
2. Allah memerintahkan kita supaya menghapuskan kerajaan demokrasi Malaysia melalui Jihad, Perang dan Revolusi kerana ianya adalah kerajaan yang syirik dan kufur.
3. Keengganan untuk berperang akan mendapat kemurkaan Allah dan seksa yang amat pedih di Akhirat nanti – Taubah 38,39.
B) NEGARA DEMOKRASI MALAYSIA ADALAH KAFIR KERANA :
1) Negara Malaysia mengakui Perlembagaan Malaysia adalah undang-undang tertinggi dalam Malaysia (artikel 4 Perlembagan Malaysia), padahal agama Islam dan undang-undang Islam adalah yang tertinggi di sisi Allah swt (Quran 9:33);
2) Negara Malaysia membuat undang-undang manusia (artikel 44 Perlembagan Malaysia), padahal Allah sahaja yang berhak dan berkuasa untuk membuat undang-undang (Quran 12:40, 6:57);
3) Negara Malaysia menguat kuasakan undang-undang manusia (artikel 43 Perlembagan Malaysia), padahal undang-undang Allah adalah diperintahkan untuk dikuat kuasakan ke atas manusia (Quran 5: 48,49,50);
4) Negara Malaysia menghukum manusia dengan undang-undang manusia
(artikel 121 Perlembagaan Malaysia), padahal menghukum dengan undang-undang manusia adalah kafir (Quran 5:44).
5) Mengikut interpretasi Mahkamah Agung mengenai kedudukan agama Islam di dalam Perlembagaan Negara ( fasal 3 (1) Perlembaaan Negara), ianya tidak bermaksud bahawa agama Islam adalah agama rasmi negara ( Che Omar bin Che Soh versus Public Prosecutor dan Wan Jalil bin Wan Abdul Rahman & anor versus Public Prosecutor, 1988, 2 mlj 55). Sempena penghakiman terhadap rayuan kes tersebut, Mahkamah Agung memutuskan bahawa agama Islam mengikut fasal 3(1) hanyalah terhad kepada hal-hal adat istiadat dan peribadatan ritual sahaja, bukan agama rasmi negara, dan ia (Mahkamah Agung) juga mengisytiharkan dalam keputusannya itu bahawa MALAYSIA BUKANLAH SEBUAH NEGARA ISLAM, tetapi sebuah negara sekular yang mengamalkan undang-undang British.
C) SYIRIK DAN KUFUR KERANA MENGAMAL DEMOKRASI
Umat Islam yang mengamalkan demokrasi adalah munafik kerana mereka melakukan perkara-perkara yang syirik dan kufur seperti berikut :
1. Mereka menyerahkan kuasa untuk memerintah negara kepada manusia - Quran 4:53, padahal kuasa untuk memerintah hanyalah hak Allah sahaja - Quran 3:26. 7:54.
2. Mereka menyerahkan kuasa untuk membuat undang-undang manusia kepada manusia - Quran 4:60, 16:116, 10:59, 6:138, 5:50, padahal kuasa untuk membuat undang-undang hanyalah hak Allah sahaja - Quran 12:40, 6:57.
3. Mereka menyerahkan kuasa untuk menguat kuasakan undang-undang manusia kepada manusia dan mereka menghukum dengan undang-undang manusia Quran 5:44, 45, 47 padahal Allah memerintahkan supaya menghukum dengan undang-undang Allah sahaja - Quran 5:48,49.
4. Mereka menyerahkan kuasa kepada manusia untuk menghamba abdikan manusia kepada kekuasaan manusia padahal Allah sahaja yang berhak untuk menghamba abdikan manusia kepada kekuasaan-Nya - Quran 1:1.
5. Mereka mewujudkan sistem manusia menyembah manusia apabila manusia taat undang-undang manusia - Quran 9:31, padahal Allah sahaja yang berhak disembah Quran 4:36.
6. Mereka melantik manusia sebagai berhala-berhala apabila mereka menyerahkan kuasa kepada manusia untuk buat undang-undang - Quran 4:60.
7. Mereka sekutukan Allah apabila mereka menyerahkan kuasa kepada manusia untuk buat undang-undang kepada manusia - Quran 42:21.
8. Mereka setuju dan redha kepada kerajaan manusia, undang-undang manusia dan Berhala-berhala kerana mereka setuju dan redha kerajaan demokrasi kita ini - Quran 11:113, 16:106.
D) ALLAH MELARANG KITA DARIPADA MENGAMALKAN DEMOKRASI
Firman Allah : Fatir 10
Sesiapa yang mahukan kemuliaan (maka hendaklah ia berusaha mencarinya dengan jalan mematuhi perintah Allah), kerana bagi Allah jualah segala kemuliaan. Kepada Allahlah naiknya segala madah yang baik (yang menegaskan iman dan tauhid untuk dimasukkan ke dalam kira-kira balasan), dan amal yang soleh pula diangkat-Nya naik ( sebagai amal yang makbul – yang memberi kemuliaan kepada yang melakukannya) dan sebaliknya; orang-orang yang merancangkan kejahatan (untuk mendapat kemuliaan), adalah bagi mereka azab seksa yang berat; dan rancangan jahat mereka (kalau berkesanpun) akan rosak binasa.
Allah menetapkan hukum-Nya bahawa matlamat yang baik dan suci murni tidak dapat menghalalkan perjuangan melalui metod dan cara yang syirik dan kufur. Amalan agama demokrasi yang syirik dan kufur ini tidak boleh dijadikan metod dan jalan bagi kita untuk memperjuangkan Islam, dan bagi tujuan ini, Allah telahpun menyediakan metod dan jalan al-Quran, Sunnah dan Sirah untuk kita amalkan
Persoalan yang mendasar dalam masalah perjuangan Islam melalui amalan politik demokrasi kita ini, bukanlah persoalan-persoalan yang tergolong ke dalam bahagian FIQH di mana terdapat unsur KEMASLAHATAN untuk mempertimbang dan memilih di antara yang buruk dengan lebih buruk, yang mudarat dengan yang lebih mudarat, tetapi ianya adalah persoalan AQIDAH yang mana pertimbangannya hanyalah terhad kepada pilihan di antara ALLAH dengan TAGHUT, ISLAM dengan JAHILIYAH, IMAN dengan KUFUR, TAUHID dengan SYIRIK dan HAK dengan BATIL sahaja.
E) PERINTAH ALLAH UNTUK MELANCARKAN JIHAD, PERANG DAN REVOLUSI UNTUK MENGHAPUSKAN KERAJAAN MALAYSIA :
1. JIHAD, PERANG DAN REVOLUSI UNTUK MENGHAPUSKAN SISTEM PENGABDIAN MANUSIA KEPADA KUASA MANUSIA :
Firman Allah :al-Baqarah 251
Sekiranya Allah tidak menahan segolongan manusia dengan segolongan yang lain nescaya rosak binasalah bumi ini.
Firman Allah : al-Hajj 40
Sekiranya Allah tidak menjatuhkan segolongan manusia dengan segolongan yang lain, nescaya runtuhlah tempat-tempat pertapaan serta gereja-gereja, dan sinagog-sinagog dan juga masjid-masjid yang sentiasa disebut nama Allah dengan banyak padanya.
Allah memerintahkan kita supaya melancarkan Jihad, Perang dan Revolusi ke atas sesebuah kerajaan manusia yang kafir seperti kerajaan demokrasi kita ini yang bertujuan untuk menghapuskan sistem pengabdian manusia kepada kuasa manusia. Apabila sesuatu peraturan dan undang-undang manusia itu dikuat kuasakan ke atas manusia di bawah sesuatu kerajaan manusia seperti kerajaan demokrasi Malaysia kita ini, itulah ertinya kewujudan sistem PENGABDIAN MANUSIA KEPADA KEKUASAAN MANUSIA yang syirik dan kufur. Manusia yang diperintah menjadi para hamba kepada para pemerintah, manakala para pemerintah itu pula adalah para Tuhan yang mengabdian manusia kepada kuasa mereka di bawah sesuatu kerajaan manusia. Sistem pengabdian manusia kepada kuasa manusia adalah kezaliman, penindasan dan kerosakan di sisi Allah swt dan ianya juga adalah satu penafian dan penolakan terhadap pengabdian manusia kepada Allah sahaja yang merosakkan pegangan dan amalan kita akan Kalimah Laailaahaillallah.
Allah memerintahkan kita agar kita melancarkan Jihad, Perang dan Revolusi ke atas kerajaan manusia yang bertujuan untuk menghapuskan sistem pengabdian manusia kepada kuasa manusia. Inilah Jihad, Perang dan Revolusi dalam bentuknya yang OFENSIF, iaitu menyerang dan memerangi musuh-musuh Islam tanpa terlebih dahulu kita ini diserang dan diperangi yang terkandung dalam kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ.. Jihad, Perang dan Revolusi seperti ini adalah AQIDAH.
Khalifah Saiyyidina Umar ra telah menyerang, memerangi dan membunuh bangsa Farsi tanpa sebarang kezaliman dan provokasi daripada Raja dan kerajaan Farsi semata-mata kerana Islam menjalankan tanggungjawab untuk membebaskan rakyat Farsi daripada pengabdian manusia kepada kuasa manusia dan supaya akhirnya mereka itu mengabdikan diri mereka kepada kuasa Allah di bawah kerajaan Allah di bumi Farsi itu sendiri. Rakyat Farsi tidak merayu atau memohon untuk dibebaskan, malah mereka itu kesemuanya bersetuju dan menyokong Raja dan kerajaan mereka, namun peranan dan tanggungjawab kekuasaan Islam itu adalah untuk membebaskan mereka itu daripada belenggu pengabdian manusia kepada kerajaan manusia dengan pelancaran Jihad, Perang dan Revolusi.
Sekirannya Khalifah Umar al-Khattab ra tidak melancarkan Jihad, Perang dan Revolusi dalam bentuknya yang OFENSIF ke atas Farsi dalam peperangan al-Qadisyiyyah itu yang bertujuan untuk menghapuskan sistem kerajaan manusia yang mengabdikan manusia kepada kuasa manusia, akan berlakulah di kalangan umat manusia di bumi Farsi itu KEHANCURAN dan KEROSAKAN yang amat besar.
2. JIHAD, PERANG DAN REVOLUSI UNTUK MENGHAPUSKAN PENINDASAN :
Firman Allah: al-Baqarah 193
Dan berperanglah sehingga tiada lagi fitnah (penindasan) dan jadilah agama untuk Allah.
Firman Allah: al-Anfal 39
Dan perangilah mereka sehingga tidak ada fitnah lagi, dan jadilah agama untuk Allah.
"Fitnah" dalam ayat-ayat ini adalah dimaksudkan kepada penindasan, iaitu penindasan yang wujud dalam bentuk peraturan dan undang-undang ciptaan manusia yang selain daripada Allah yang berkuasa dan berdaulat ke atas manusia. Peraturan dan undang-undang ciptaan manusia itu adalah kekufuran, dan setiap kekufuran itu disifatkan Allah sebagai penindasan, kezaliman, ancaman, pencerbohan, kejahatan dan kerosakan kepada manusia di bumi. Kerajaan, pemerintahan dan otoriti Sekular-Nasionalis-Demokratik-Kapitalis yang mengabdikan manusia kepada sesama manusia adalah satu “fitnah” yang diperintahkan oleh Allah s.w.t. untuk diperangi. Selagi “fitnah” itu wujud, selama itulah Jihad dan Perang dikehendaki untuk dilancarkan sehingga “fitnah” itu, iaitu kerajaan, pemerintahan dan otoriti demokrasi itu, mengalami kehancuran; dan "jadilah agama untuk Allah", iaitu sehingga Islam sahaja yang memerintah ke atas seluruh ideologi dan pemikiran yang lain dan ke atas seluruh umat manusia di bumi, Islam dan bukan Islam.
Ini adalah ayat REVOLUSI, iaitu ayat yang memerintahkan kita supaya MEMBERONTAK dan BERPERANG untuk meruntuh dan menghancurkan kekuataan dan kekuasaan sesuatu kerajaan kufur seperti kerajaan demokrasi Malaysia kita ini untuk kemudiannya digantikan dengan agama Islam, iaitu agama yang berkuasa dan memerintah. Perang untuk menghapuskan fitnah serta untuk menghapuskan ketuanan agama yang lain dan untuk menegakkan ketuahanan Islam adalah AQIDAH. Perang di sini adalah dalam bentuk yang OFENSIF, iaitu menyerang dan memerangi musuh-musuh Islam tanpa terlebih dahulu kita ini diserang dan diperangi oleh mereka.
3. JIHAD, PERANG DAN REVOLUSI UNTUK MENGHAPUSKAN KEBATILAN
Firman Allah : al-Anfal 8
Kerana Allah hendak menegakkan yang benar dan menghapuskan yang batil walaupun tidak disukai oleh orang-orang yang melakukan dosa.
Perang Badar adalah peperangan Aqidah. Ini adalah Perang Ofensif yang bertujuan untuk menghapuskan kebatilan dan menegakkan kebenaran, iaitu menyerang dan berperang tanpa terlebih dahulu Islam diserang dan diperangi oleh musuh-musuh Islam. Ini adalah perang yang dilancarkan untuk menghapuskan kerajaan manusia yang syirik, kufur dan batil seperti kerajaan demokrasi Malaysia kita ini untuk kemudiannya digantikan dengan sebuah kerajaan Islam yang hak dan benar.
Allah memerintahkan kita supaya menyediakan kekuatan ekonomi, teknologi dan ketenteraan dan dengan berbekalkan taqwa – Anfal 60 - untuk memberontak dengan Jihad dan Perang ke atas kerajaan demokrasi Malaysia yang bertujuan untuk menghapuskan kerajaan manusia yang syirik, kufur dan batil untuk kemudiannya digantikan dengan sebuah kerajaan Islam yang hak dan benar.
4. JIHAD, PERANG DAN REVOLUSI UNTUK MENGHAPUSKAN KETUANAN KUFUR
Firman Allah: al-Taubah 33
Dia yang mengutus Rasul-Nya dengan petunjuk dan agama yang benar, supaya dimenangkan-Nya agama itu ke atas sekalian agama, sekalipun benci orang-orang musyrik.
Firman Allah: at-Taubah 29,
Perangilah orang-orang yang tidak beriman, mereka tiada mengharamkan apa yang diharamkan Allah dan Rasul-Nya dan tiada pula beragama dengan agama yang benar, (iaitu) diantara ahli-ahli kitab, kecuali jika mereka membayar jizyah dengan tangannya sendiri sedang mereka orang yang tunduk..
Hadis :
Rasulullah saw telah ditanya mengenai seorang lelaki yang berperang kerana menunjukkan keberanian, dan seorang lagi riak. Manakah di antara peperangan-peperangan itu yang dikatakan berperang kerana sabilullah? Jawab beliau, “barangsiapa yang berperang supaya agama Allah menjadi tinggi, maka dialah berperang kerana sabilullah.”
Daripada Abu Musa ra
Islam mestilah sentiasa berada dalam posisi yang MENANG dan BERKUASA ke atas kafir dan orang-orang kafir, manakala orang-orang kafir pula mestilah sentiasa sahaja berada dalam posisi yang KALAH, AKUR dan TUNDUK dengan MERENDAH DIRI dan HINA kepada Islam dan orang-orang Islam. Ini adalah konsep yang terkandung dalam kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ Yang Maha Tinggi dan inilah perintah Allah yang dikehendaki untuk diwujud dan dilaksanakan di bumi kita ini melalui Jihad, Perang dan Revolusi.
Para Rasul dan seluruh umat Islam kita ini semuanya diutuskan Allah ke bumi ini tidak hanya sekadar untuk mendirikan solat dan puasa serta seluruh syiar ibadat yang lain sahaja, tidak sekadar hanya untuk mendirikan masjid-masjid, surau-surau dan rumah-rumah ibadat sahaja, malah Rasulullah saw, para Rasul dan kita kesemuanya diutuskan Allah untuk tujuan yang lebih besar, mulia dan agung, iaitu untuk meng”establish”kan KETUANAN ISLAM ke atas seluruh umat manusia yang lain supaya hanya Islam dan umat Islam sahaja yang memerintah dan berkuasa ke atas seluruh umat manusia yang lain, supaya Islam dan umat Islam sahaja yang agung dan mulia yang mengatasi seluruh umat yang lain, dan seluruh umat manusia yang lain hanya sekadar tunduk, hormat, mengalah dan akur kepada Islam dan umat Islam.
Firman Allah: al-Baqarah 193
Dan berperanglah sehingga tiada lagi fitnah (penindasan) dan sehingga agama seluruhnya tertentu kepada Allah sahaja.
Allah menghendaki supaya kita mencapai matlamat Ketuanan Islam - “dan sehingga agama seluruhnya tertentu kepada Allah sahaja” , iaitu Islam menjadi agama yang berkuasa, memerintah dan agung yang mengatasi ke atas seluruh umat manusia di bumi yang akan memerintah manusia dengan peraturan dan undang-undang Allah. Kuasa pemerintahan yang sedang dikuasai oleh orang-orang yang tidak menjalankan peraturan dan undang-undang Allah itu diperintahkan Allah supaya ‘DIRAMPAS’ kembali daripada tangan-tangan ‘para perampas’ itu untuk dipulangkan kuasa itu kepada Allah dengan JIHAD, PERANG dan REVOLUSI.
5. JIHAD DAN PERANG UNTUK MENGGENTARKAN MUSUH-MUSUH ISLAM
Firman Allah: al-Anfal 60
Hendaklah kamu sediakan untuk melawan mereka, sekadar tenagamu, kekuatan dan kuda yang tertambat, dengan demikian kamu menggentarkan musuh Allah dan musuhmu.
Keadilan, kebebasan dan keamanan hanya boleh wujud apabila segala pencerobohan, ancaman, kezaliman, penindasan dan kerosakan daripada musuh-musuh Islam dapat dibenteraskan dengan berkesan. Ia sudah tentu memerlukan kepada kekuatan militeri, ekonomi dan moral umat Islam. Berada dalam keadaan yang lemah bererti terdedah kepada penindasan dan manipulasi oleh kuasa-kuasa besar. Jihad mempunyai matlamat untuk menghapuskan penindasan dan manipulasi supaya tidak ada pengabdian manusia kepada sesama manusia. Menyediakan kekuatan pertahanan yang moden dan terkini adalah kewajipan Jihad.
Bagai mana pula keadaan kita yang belum berkemampuan dari segi kekuatan militeri untuk menandingi dan mengatasi kekuatan militeri orang-orang kafir atau kerajaan-kerajaan kufur sedangkan mereka itu sentiasa sahaja menceroboh, mengancam, menzalimi, menindas dan merosaki kita – apakah kita hanya sekadar berdiam diri sahaja dengan membiarkan diri kita ini untuk dicerobohi, diancam, dizalimi, ditindas dan dirosaki dengan sewenang-wenang dan berleluasa sahaja? Mustahil bagi kita untuk mengumpulkan kewangan yang mencukupi untuk membuat sebarang persediaan militeri apabila kita sentiasa sahaja diganggu gugat oleh musuh-musuh kita - segala gangguan dan kezaliman itu tidak memberi sebarang ruang dan peluang untuk kita membuat persediaan untuk menghadapi mereka. Kita tidak ada kemampuan untuk memerangi mereka secara besar-besaran yang boleh mengatasi mereka. Jalan yang terbuka kepada kita hanyalah pelancaran “terrorism” terhadap mereka untuk menggentarkan mereka agar mereka tidak lagi menzalimi dan menindas kita. Insya Allah peluang yang terbuka ini akan kita eksploitasikan sepenuhnya untuk membuat persediaan bagi menghadapi ancaman-ancaman mereka seperti mana yang diperintahkan oleh Allah swt.
Terrorism adalah Jihad yang bertujuan untuk menggentarkan musuh-musuh Allah dan musuh-musuh kita seperti mana yang digariskan di dalam ayat di atas ini. Justeru, terrorism adalah dengan keizinan dan perintah Allah swt.
Sebelum kita berkemampuan untuk melancarkan Jihad, Revolusi dan Perang yang total terhadap sesebuah kerajaan kufur seperti kerajaan demokrasi Malaysia kita ini, Pergerakan Islam yang kecil dan masih berada di peringkat awal itu boleh melancarkan gerakan-gerakan “terrorism” terhadapnya, bukan sahaja untuk menggentarkannya malah juga sebagai satu saluran untuk mendedahkan idea-idea radikal dan revolusyeneri dalam menggalak dan menggerakkan massa umat Islam untuk menyertai perjuangan Islam ke arah Jihad dan Revolusi. “Terrorism” adalah sebahagian daripada aktiviti-aktiviti Jihad dalam Metod Islam untuk menghancurkan sesuatu kerajaan kufur yang sedang berdaulat dan berkuasa itu.
SukaSuka · 
  • Mohamed Amin Al-Kalantani La.. Ngko lg Wan Solehah Al-Halbani. Hikhikhikhik.. X hbs2 lg dgn Demokrasi Kufur hang tu. Org dh naik kat bulan hang je dok main kelaut lg. Hikhikhikhikhik.. Apa yg pasti org dh x minat nk melayan hang mcm dulu lg. Sbb org semua dh tau hang ni sesat. Dh la berguru sendiri, tafsir quran pakai kepala lutut, ilmu alat pun x tau kemana, pastu tetiba nk berijtihad. Hikhikhikhik.. Hang p dapatkan tauliah dulu k. 
    12 hrs · Suka · 1
  • Sharifuddin Ahmad Tok wan dah tebang buluh nak buat keta kebal ??
    12 hrs · Suka · 1
  • Eshak Ahmad Depa ingat jihad perang nie main suka2, ikut tafsiran sendiri jer. Tok Wan pi lah dulu jihad cara Tok Wan, ajak jemaah Tok Wan sekali. Jangan lupa pi Putrajaya, kat sana macam2 undang2 dok ada... 
    11 hrs · Suka · 1

No comments:

Post a Comment