Thursday 21 August 2014

Nama saya Tengku Shahirah dan saya berusia 32 tahun. Penyakitku bermula pada akhir Disember 2013 Ia bermula dengan demam dengan suhu yang tinggi pada tahun ini, saya diberitahu bahawa dua ketulan besar di leher dan ketiak saya. demam saya semakin teruk pada waktu malam. kemudian pada tengah Februari, saya mahu ke klinik panel, doktor menasihatkan saya pergi ke hospital kerana demam panas saya dan ketulan.sangat besar saya dikejarkan ke Hospital Pntai. saya menunjukkan mereka ketulan besar saya dan menjelaskan kepada mereka yang saya kerap pening dan demam. saya dimasukkan. kerana kiraan darah yang sangat rendah saya, saya telah diberi darah sebanyak 2 kali.. semasa kemasukan saya, doktor mendapati saya mempunyai TB. saya telah dimasukkan ke hospital selama seminggu dan ia kos kira-kira RM30000. selepas MC saya berakhir, saya kembali bekerja dengan baik, sekali lagi demam terus datang dgn kuat. Lebih kurang bulan Mei , jika saya tidak salah, saya mempunyai temujanji dengan Tan Sri Datuk Dr Ampi dan kebetulan saya tidak baik dan demam.lalu diperiksa suhu badan saya dan batuk yang teruk, tan sri datuk dr menahan saya. saya telah dimasukkan ke hospital dan doktor melakukan imbasan CT. berikut hasil imbasan CT, saya telah ditahan ke dalam icu memandangkan keadaan sangat teruk selama 3 hari dan 3hari ke wad biasa. Doctor juga mengesan yg sy mempunyai pneumonia. Selep-as itu, sy dibenarkan pulang dan bekerja. yang ketiga berlaku ketika saya bertemu tan sri datuk dr lagi untuk susulan. keadaan saya pada masa itu ialah demam panas dan sesak nafas. ia adalah 19.06.14 dan tan sri datuk dr menahan saya. pada 20.06.14 doktor melakukan imbasan CT terhadap saya. lagi keputusan, saya telah dimasukkan ke ICU .afternoon 20.06.14 doktor mahu berjumpa keluarga saya dan saya memberitahu mereka dan mereka segera dating. sebelum keluarga saya tiba, tan sri datuk dr dan Datuk damo ( anosthetic) melakukan broncoscophy di mana mereka memasukkan tiub melalui tekak saya dan mengambil beberapa sample.it adalah dramatik tidak lama selepas prosedur, sy mempunyai masalah untuk bernafas. sangat sukar bagi saya untuk bernafas dengan baik dan sy tercungap-cungap untuk bernafas. keluarga saya tiba selepas prosedur. tan sri member tahu maklumat kepada keluarga saya bahawa saya mempunyai peluang yang tipis untuk terus hidup. ia adalah jangkitan 85% dalam paru-paru saya. sy tidak tahu tentang perkara ini, doktor tidak pernah memberitahu saya, mungkin dia tidak mahu sy panic. bapa saudara saya datang untuk membantu kemudian bapa saudara saya memanggil hj zulkifli lee untuk rawatan. Hari ke-2 di ICU, ibu saya datang dan membawa obat herba yang dibuat oleh hj zul dan yang dikenalkan oleh encik ibrahim. sy minum itu dan kemudian pada 9:30 pm, sy mula membuang najis besar selam2 hari. tahap oksigen saya semakin baik, oksigen asal dari 12 liter turun ke 2 liter.sy berasa lega dan boleh bernafas dgn baik. Selepas sy minum obat itu, haji zul ada menziarahi pada 24.06.14. beliau telah melakukan beberapa rawatan. sy telah berada dalam ICU selama 8 hari dan dimasukkan ke wad biasa. saya telah berada ke hospital selama 19 days.on 08.07.14, bapa saya, ibu saya dan saya terbang balik ke kelantan. selepas sy tiba di lapangan terbang Pengkalan Chepa, terus keluarga saya dibawa untuk berjumpa haji zul. selepas rawatan dari haji zul, saya merasakan 90% berubah. kaki saya berasa ringan dan saya berasa amat lega. sy berasa sihat dari sebelum ini dan keadaan saya semakin baik. Sy masih dlm proses pemulihan . pada hari Jumaat sy menunaikan kifarah saya. kifarah saya adalah kambing dan ia telah memberi kpd Haji zul. untuk maklumat semua, kos saya RM70000 di Hospital Pantai. pada 16.07.14, sekali lagi saya pergi ke Pantai hospital untuk pemeriksaan dan doktor berkata sy bebas dari mana-mana penyakit. tan sri datuk dr berkata ia semua kerja tuhan. Alhamdulillah. menurut haji zul tidak ada tuhan kecuali Allah boleh mengeluarkan semua penyakit itu. saya mempunyai iman yang lebih kukuh dalam allah sekarang. sila berkongsi maklumat ini kepada semua orang yang anda kenal. terima kasih banyak. HAJI ZUL 013 9812328 atau encik Ibrahim 0192758456 — bersama Rawatan Cahaya Innabah.
SukaSuka ·  · 

No comments:

Post a Comment